Sponsors


Nieuwsbrief

Sponsors




Member of The Internet Defense League

Onderwerpen

 

 Open in nieuw venster

Promotie




Poll

Ook in ons land tijd voor JFK21?
Dit is het verhaal van jouw slavernij (video)
Vrijdag, 01 maart 2019 15:58
PDF Afdrukken

Hoe het zover is gekomen en hoe je eindelijk vrij kan zijn.

Zoals alle dieren, willen mensen de bronnen rondom hen uitbuiten en domineren.




Een lezer stuurt ons het volgende bericht (dank!):

Hierbij een vertaling van de Podcast - The Story of Your Enslavement - van Stefan Molineux.

Wat mij opviel is dat er een leeftijdsrestrictie bij youtube op staat zodat je moet inloggen om deze te bekijken. Er wordt beweerd dat deze Podcast niet geschikt is voor sommige kijkers, wat ik dus grote onzin vindt.

Ik heb geprobeerd deze zo goed mogelijk te vertalen naar het Nederlands en zal hier en daar wel wat onvolkomenheden bevatten.

Het leek mij een goed idee om het te vertalen aangezien niet iedereen goed Engels spreekt of verstaat en het belangrijk is dat mensen hier kennis van nemen. Het bestand is een kaal tekstbestand zodat eventuele editing mogelijk is. Hopende dat ik hiermee iets kan bijdragen aan verdere bewustwording.

Dagelijks bezoek ik jullie website om op de hoogte te blijven.

Hier volgt de Nederlandse vertaling van de video:

In eerste instantie jaagden, visten en aten we van het land maar toen gebeurde er iets magisch - en verschrikkelijks - met ons verstand.

We werden - alleen onder de dieren - bang voor de dood en het verliezen van de toekomst. En dit was de start van een grote tragedie - en een nog grotere mogelijkheid.

Wanneer we bang worden voor de dood - verwondingen en gevangenschap, worden we controleerbaar en zo waardevol op een manier zoals geen andere bron kan zijn.

De grootste bron die een menselijk wezen kan controleren zijn geen natuurlijke bronnen, gereedschappen, dieren of land maar andere menselijke wezens.

Je kan een dier bang maken omdat dieren bang zijn van pijn op het moment.

Maar je kan een dier niet bang maken met het verlies van vrijheid, marteling of gevangenneming in de toekomst want dieren hebben weinig besef van het begrip "morgen".

Je kan een een koe niet bedreigen met marteling of een schaap met de dood.

Je kan niet met een zwaard zwaaien naar een boom en tegen schreeuwen dat het meer fruit moet produceren of met een brandende fakkel tegen een veld zeggen dat het meer graan moet produceren.

Je krijgt niet meer eieren door een hen te bedreigen, maar je kan een man zover krijgen dat hij je zijn eieren geeft door hem te bedreigen met geweld.

Het houden van een menselijke veestapel is de meest profijtelijke en destructieve bezetting door de historie heen en bereikt nu zijn destructieve hoogtepunt.

De menselijke samenleving kan niet rationeel begrepen worden totdat het gezien wordt zoals het is, een serie boerderijen waar mensboeren(regeringen) een menselijke veestapel bezitten.

Sommige mensen raken in de war want de mensboer voorziet in gezondheidszorg, water, scholing en wegen, en dus stellen ze zich voor dat er een bepaalde welwillendheid aan het werk is.

Niets kan verder verder afstaan van de realiteit.

Mensboeren(regeringen) voorzien in gezondheidszorg, bevloeiing en opleiding voor hun veestapel.

Sommige mensen raken in de war omdat we bepaalde vrijheden hebben en indenken dat onze mensboeren(regeringen) onze vrijheden beschermen.

Maar boeren planten hun gewassen met een zekere afstand van elkaar om de opbrengst te vergroten en geven bepaalde dieren een grotere stal of weide als het betekend dat ze meer vlees en melk opbrengen.

In jouw land, jouw belasting boerderij, geeft de mensboer bepaalde vrijheden, niet omdat hij om jouw vrijheden geeft, maar om zijn opbrengst te vergroten.

Begin je de oorsprong van de kooi te zien waar je in geboren bent.

Er zijn 4 belangrijke fasen van het houden van een menselijke veestapel.

De eerste fase, in het oude Egypte, was er een directe en niets ontziende menselijke dwang.

Menselijke lichamen werden gecontroleerd maar de creatieve productiviteit van de menselijke geest bleef onbereikbaar voor de zweep, brandmerken en boeien.

Slaven bleven helaas onproductief en vereisten enorme bronnen om ze te kunnen controleren.

De tweede fase was het Romeinse model waarbinnen sommige slaven iets meer ruimte kregen betreffende vrijheid, vernuftigheid en creativiteit wat hun productiviteit verhoogde.

Dit verhoogde de rijkdom van Rome en dus het belastinginkomen van de Romeinse regering en met deze toegevoegde rijkdom werd Rome een imperium en tegelijkertijd vernietigde het de economische vrijheden dat zijn macht voedde en stortte in elkaar.

Ik ben er zeker van dat dit niet volkomen onbekend in de oren klinkt.

Na de val van Rome, introduceerde het feodale model het concept van "veestapel" eigendomsrecht en belasten.

In plaats van direct bezit te zijn, bewerkte boeren het land dat ze konden behouden zolang ze de lokale oorlogsheren daarvoor betaalden. Dit model brak uiteindelijk af door toedoen van het herverdelen van productief land en was vernietigd tijdens de ontsluiting waarbij land werd samengevoegd en honderdduizenden boeren van hun voorouderlijk land werden afgetrapt omdat nieuwe bewerkings-methoden grotere boerderijen meer productief maakten met minder mensen.

De toegenomen productiviteit van de late middeleeuwen creëerde het extra voedsel voor de expansie van de dorpen en steden en mede daardoor ontstond het democratisch model voor het bezitten van mensen.

Omdat van hun land afgejaagde boeren de steden overspoelden kwam er een grote hoeveelheid aan menselijke bronnen beschikbaar voor de opkomende industriëlen en de regerende klasse van menselijke veestapelhouders realiseerden zich dat ze meer geld konden maken door hun menselijke veestapel hun eigen bezigheid te laten kiezen.

Onder het democratische model is het directe slavenmodel vervangen door het Maffia model.

De Maffia bezit zelden bedrijven, maar zend misdadiger om een keer per maand te stelen van bedrijfseigenaren.

Het is je nu toegestaan om je eigen bezigheid te kiezen waardoor je productiviteit omhoog gaat en zo ook de belasting die je kunt betalen aan je meesters.

De weinige vrijheden die je hebt zijn behouden omdat ze profijt opleven voor jouw eigenaren.

De grote uitdaging van het democratische model is dat toename van rijkdom en vrijheid de eigenaren bedreigt.

De regerende klassen profiteren aanvankelijk van relatieve vrije markt in kapitaal en arbeid, maar als hun menselijke veestapel meer gewend raken aan hun vrijheden en groeiende rijkdom beginnen ze zich af te vragen waarom ze eigenlijk heersers nodig hebben.

Nou ja, niemand heeft gezegd dat het het houden van een menselijke veestapel makkelijk is.

Om de belastingveestapel veilig in verbinding te houden met de heersende klassen is een proces in drie fasen.

De eerste fase is om de jongeren te indoctrineren middels staatsscholing.

Sinds de rijkdom van democratische landen groeide, werden staatsscholen universeel gesticht om de gedachten en zielen van de menselijke veestapel te controleren.

De tweede fase is burgers op te zetten tegen elkaar middels de creatie van een afhankelijke menselijke veestapel.

Het is niet eenvoudig om direct over menselijke wezens te heersen middels geweld en waar het bewerkstelligd kan worden blijft het verminkend onproductief, zoals gezien kan worden in Noord Korea.

Menselijke wezens planten zich niet makkelijk voort of produceren niet efficiënt in directe gevangenschap.

Maar als menselijke wezens geloven dat ze vrij zijn dan zullen ze meer produceren voor hun eigenaren.

De beste manier om deze illusie vol te houden is om sommige van de veestapel op de loonlijst van de eigenaar te zetten.

Deze mensen die afhankelijk worden van de bestaande hiërarchie zullen dan mensen aanvallen die wijzen naar het geweld, hypocrisie en immoraliteit van menselijk eigenaarschap.

Vrijheid is slavernij en slavernij is vrijheid.

Als je de mensen zover kan krijgen dat ze elkaar aanvallen als iemand de realiteit naar voren brengt van hun situatie, dan hoef je niet zoveel controle uit te oefenen dan dat je het direct doet.

De mensen die afhankelijk worden van de gunsten van hun eigenaren, zullen gewelddadig optreden als iemand de deugdelijkheid van menselijk eigenaarschap betwist en de intellectuele en artistieke klassen, voor eeuwig afhankelijk van de eigenaren, zullen zeggen tegen iedereen die vrijheid opeist van eigenaarschap "je zal je medemens schade toe brengen".

De veestapel wordt dus omsloten door de morele verantwoordelijkheid te verschuiven voor dit destructieve van het gewelddadige systeem naar deze die echte vrijheid eisen.

De derde fase is om een continue dreiging uit te vinden zodat de angstig gemaakte veestapel zich vastklampt aan de bescherming van de eigenaren.

Dit systeem van het houden van mensen is nu bijna aan zijn einde.

De verschrikkelijke tragedies van moderne westerse economische systemen zijn opgetreden, niet ondanks, maar vanwege de verleden economische vrijheden.

De massieve groei in westerse rijkdom doorheen de 19de eeuw resulteerde uit economische vrijheden en het was deze erge groei in rijkdom die de groei en macht van de staat voedde.

Wanner ook maar de veestapel exponentieel productiever wordt krijg je een corresponderende groei in aantal van veehouders en hun afhankelijken.

De groei van de staat is altijd proportioneel aan de voorafgaande economische vrijheden.

Economische vrijheid creëert rijkdom en de rijkdom trekt meer dieven en politieke parasieten aan wiens hebberigheid dan de economische vrijheden vernietigen.

In andere woorden, vrijheid vergroot het kankergezwel dat staat heet.

De regering die het kleinste start zal altijd eindigen als de grootste.

Dus dat is waarom er geen uitvoerbaar en duurzaam alternatief is voor een werkelijke en vreedzame samenleving.

Een samenleving zonder politieke heersers - zonder menselijk eigenaarschap - zonder het geweld van belastingen en staat-isme.

Om werkelijk vrij te zijn is erg makkelijk en moeilijk tegelijk.

We vermijden de verschrikkingen van onze slavernij omdat het zo pijnlijk is om het rechtstreeks te zien.

We dansen rond het eindeloze geweld van ons stervende systeem omdat we de aanvallen vrezen van de medemens .

Maar we kunnen allen maar gehouden worden in kooien die we weigeren te zien.

Wordt wakker.

Om de boerderij te zien moet je hem verlaten



Bezoek ook eens gezondheidswebwinkel Orjana.nl