Anunnaki onze goden deel 45 - Zwarte Piet hoort erbij (2.0)

Dit is een reeks artikelen waarin Evert Jan Poorterman ons meeneemt op een fascinerende ontdekkingsreis.

Over de komst van een ster en vooral zijn bewoners die al sinds 445.000 jaren álles, maar dan ook écht alles op onze planeet bepalen.



Zwarte Piet hoort er bij 

Nou de vorige aflevering ging meteen heftig van start. Voldoende tegengeluid tegen de oprukkende mening en houding dat zwarte Piet alles maar dan ook alles met slavernij, slavenhandel, mishandeling en uitbuiting van mensen te maken heeft... wat ook zo is! De ‘swartepietenkwestie-lobby’ gebruikt echter wel de Nederlandse zwarte Piet omdat zij tegen Nederland (en Frankrijk en Groot-Brittannië) schadeclaims hebben ingediend namens de veertien Caraïbische eilanden. Ik wilde wel eens weten om welke eilanden of landen het gaat, dus ging ik maar eens zoeken. Ik trof een artikel aan van Yuri Visser op www.Historiek.net met daarin een verwijzing naar een eerder NOS-verslag van maandag 10 maart 2014.

Caraïben eisen vergoeding slavernij

Vijftien Caraïbische staatshoofden, verenigd in de Caraïbische Gemeenschap (Caricom), willen van hun ex-kolonisators compensatie voor de schade die ze hebben aangericht tijdens de periode van slavernij. Ook Nederland willen ze aansprakelijk stellen, vanwege het slavernijverleden in Suriname. Het is voor het eerst dat zo'n grote groep landen herstelbetalingen eist van hun voormalige kolonisators. De landen richten de eis ook tot Groot-Brittannië, Frankrijk, Spanje, Portugal, Noorwegen, Zweden en Denemarken. De Caricom is vandaag bijeen in Saint Vincent en de Grenadines om te praten over een plan met tien eisen. De herstelbetalingen voor het leed als gevolg van de slavernij gaan niet alleen over klinkende munt...

aldus de voorzitter van de commissie, Sir Hilary Beckles: "Ons doel is een dialoog met de Europese landen. Zij zijn verantwoordelijk voor de achterstandssituatie waarin de Caraïbische landen zich nu bevinden."Zo willen ze dat Nederland en de andere ex-kolonisatoren diplomatieke hulp bieden aan mensen die willen terugkeren naar Ghana en Ethiopië. Remigranten zijn in deze landen geen volwaardig burger, zo staat er in het plan. Ook moeten de Europese landen arme gemeenschappen in de Cariben ondersteunen en het onderwijsniveau in Caraïbisch gebied verbeteren. De belangrijkste eis is dat er een oprecht excuses komt. In Nederland heeft toenmalig minister Roger van Boxtel in 2001 "diepe spijt" betuigd over de slavernij en slavenhandel.

Maar de Caricom wil onvoorwaardelijke excuses. De Europese landen geven dit niet vanwege eventuele juridische consequenties. Volgens Gert Oostindie, Nederlands historicus, gespecialiseerd in Caribische geschiedenis, heeft het plan niet veel kans van slagen. "De Europese landen willen zeker de dialoog voorzetten, maar zullen niet de portemonnee trekken."Een alomvattend bedrag wordt er in het plan niet genoemd, maar Suriname heeft al eens uitgerekend hoeveel Nederland aan het land zou moeten betalen en dat bedrag is minimaal 50 miljard euro. De slavernijgeschiedenis staat momenteel in de belangstelling door de bekroonde film Twelve Years a Slave

Van Piet naar ‘schadeclaims’... 

Nou weet ik nog niet om welke veertien soevereine eilanden of landen het gaat. Dus maar weer verder zoeken. En zo stuitte ik op een artikel van Joost Bakker: Na een half jaar intense studie meent deze VN-profiteur (doelt op de Jamaicaanse Verene A. Shepherd), die ons de les komt lezen, terwijl de wereld in brand staat, nog steeds dat we met Kerst ‘Sinterklaas’ vieren. Vervolgens herhaald ze, zonder dit aan te tonen, een riedeltje ingefluisterd door het kleine zwarte-klagers-groepje rondom Amsterdam ‘te weinig aandacht aan slavernij in het onderwijs, miskenning discriminatie, Piet is racistisch etc...' Niet onwaarschijnlijk wordt dat clubje, voor een deel, aangestuurd door de moordenaar en drugscrimineel Bouterse...

en enkele corrupte vriendjes in de Caraïbische landen die wel geld willen maar een hekel hebben aan controle, zoals we weten. Er is duidelijk sprake van een planmatige 'framen', waarbij op ondemocratische wijze een heel klein groepje Surinamers, het bekende links leugen-platvorm (DWDD, P&W) en enkele anti-Nederlandse advocaten Nederland valse schuld-sentimenten probeert aan te praten. En natuurlijk komt het allemaal niet uit de lucht vallen. Want het gaat natuurlijk helemaal niet om vermeend racisme of slavernij, maar het gaat om hebzucht en geld. Geen enkel land (ook Ghana niet) neemt deze claims namens ''de overgrootmoeder van mijn overgrootmoeder'' serieus. Helaas is Nederland behept met meestal psychisch aangetaste... 

landgenoten met een ‘wij-zijn-slechter-dan-wie-ook-ideologie’ die daarop hijgerig aansluit. Zij vervullen bij de PvdA, Groen Links, D’66 of ergens in de advocatuur, semi/overheden en dergelijke ergens een rolletje en worden opeens geactiveerd als ze Nederland weer een claim door de strot kunnen duwen. Met een PvdA-minister en een PvdA-burgemeester in Amsterdam (waarvan de laatste zetels afhankelijk zijn van hun zwarte cliëntele), ruiken ze bloed. Hadden we maar een wijze assertieve regering gehad: Het antwoord zou kortaf luiden. 1. De zogenaamde herstelbetalingen zijn al verricht, middels de uiterst ruimhartige, boven-proportionele ontwikkelingshulp die afgelopen 50 jaar aan Suriname en Caraïbische eilanden is uitgevoerd.

2. De herstelbetalingen zijn al verricht middels de extreem ruime toelating (de helft van de bevolking) na de
onafhankelijkheid van Suriname, op mistige gronden als ''vluchteling''. Men werd veelal een nieuwe ruime woning verstrekt, een opleiding aangeboden, reïntegratie-projecten, vele uitkeringen, de dankzij

misdragingen noodzakelijke snelle sloop en weer dure opbouw van de nog nieuwe Bijlmer, op kosten van het land etc... 3. Iedere claim van een radicale minderheid op vermeend racisme of toestanden in een ver land, verricht door enkelen rond de periode van keizer 'Napoleon' zal door ons naar de prullenbak worden verwezen.
4. Alle overheidsinstanties die deze claims- en processen subsidiëren worden op hun budget gekort
 

voor het bedrag welke zij aan hun anti-Nederlandse activiteiten besteden. 5. Aan de onoprechte

'swartepietendiscussie’ doen we niet mee want er zijn veel belangrijkere zaken aan de orde anno 2014. Wanneer het linkse clubje dat wil, dan kunnen ze een nationaal referendum aanvragen en dan zien we wel hoe of hun 'gevoelens' werkelijk zo massaal gedeeld worden. We gaan de bevolking echter niet via ondemocratische zijwegen en zwart populisme van alles opleggen. We zijn niet in het Suriname van legerleider Bouterse. Dan waren we allang van dit typische linkse, geldverslindende, 'ons-deugt-niet' -hobbyisme af geweest’. Leuk andermans mening maar nou weet ik nog niet om welke landen het gaat. 

Caricom ofwel de - Caribbean Community and Common Market 

De Caraïben (ook Caraïbische eilanden, Caraïbisch of Caribisch gebied) is het gebied, dat bestaat uit de Caraïbische Zee en de oceaan in de buurt van de Bahama's. Het gebied is bekend door het grote aantal eilanden dat er ligt. De naam van het gebied komt van de Cariben, een indianenstam die in het gebied leefde ten tijde van de komst van de Europeanen. Het gebied werd in de koloniale tijd aangeduid met West-Indië of de West, een naam die nog altijd slaat op Christoffel Columbus' verkeerde opvatting dat hij Indië had bereikt. Het gebied maakt deel uit van Noord-Amerika, alleen de eilanden behorend bij Venezuela en Colombia en de drie Guyana's worden tot Zuid-Amerika gerekend.

ont 1

De kust van de eilanden in het Caraïbisch gebied worden aangeduid als de Caraïbische kust; de kust van de drie Guyana's (Brits-Guyana, Suriname en Frans Guyana) werd in de koloniale tijd de 'Wilde Kust' genoemd, maar heet tegenwoordig de Atlantische Kust. Veel landen in het Caraïbisch gebied zijn verenigd in de Caricom. Zo'n 70% van de bevolking van de eilanden spreekt Spaans, de overige belangrijke talen zijn Frans, Engels en Nederlands. De volgende landen en gebieden worden in de regel tot het Caricom Common Market gerekend: 1 – Antigua en Barbuda, 2 – Bahama’s, 3 – Barbados, 4 – Belize, 5 – Dominica, 6 – Grenada, 7 – Guyana, 8 – Haïti, 9 – Jamaica, 10 – Montserrat, 11 – Saint Kitts en Nevis, 12 – Saint Lucia, 13 – Saint Vincent en...

de Grenadines, 14 – Suriname en nummer 15 – Trinidad en Tobago. Zij vertegenwoordigen ruwweg 16.793.775 inwoners. Haïti met 9.895.000 inwoners is het meest bevolkte land van de hoofdgroep van 15 aangesloten landen. Dan zijn er nog vijf geassocieerde leden (allemaal Britse overzeese gebieden): Anguilla, Bermuda, de Britse Maagdeneilanden, de Kaaiman-eilanden... en de Turks- en Caicoseilanden, tesamen goed voor 218.700 inwoners... en dan zijn er nog acht waarnemende leden: 1 – Aruba, 2 – Colombia, 3 – Curaçao, 4 – Dominicaanse Republiek, 5 – Mexico, 6 – Puerto Rico, 7 – Sint Maarten en 8 – Venezuela. Al met al een Handelsverbond van 27 landen/eilanden, met een gezamenlijke bevolking van 220.683.375 inwoners...

waarvan Mexico (116.225.000 inwoners), Colombia (45.750.500 inwoners) en Venezuela (28.500.200 inwoners) de grootmachten zijn binnen de CC (Caraïbische Gemeenschap). Nou nu weet ik het; het gaat om de eerstgenoemde landen/eilanden die de schadeclaim bij de Europese landen hebben gelegd en die worden geruggesteund door nog eens dertien landen/eilanden. De ‘swartepietenkwestie’ komt hen uiteraard goed uit en ze maken handig gebruik van het bestaan er van. Misschien terecht, misschien onterecht... wij Nederlanders hebben geen identiteit volgens toen nog prinses Maximá, dus waarom maken we ons eigenlijk zo druk. De Nederlander bestaat eenvoudigweg niet!

Waarom trekken wij het ons zo aan?

In vorige incarnaties en de mogelijk volgende incarnatie hadden/hebben we helemaal niks met dit landje te maken. Dus waarom zo veel tamtam om een kinderfeest. Een feest dat aan het wegebben is uit de Europese culturele folklore. Alleen in Nederland, België en Duitsland blijft het behoorlijk overeind, hoewel Duitsland natuurlijk het uitgesproken land is voor uitgebreide kerstviering. Dat viert men groots, evenals Silvesteravond en dat komt omdat de Duitsers van traditie houden, gelovig zijn en cultuurbewust zijn. Bij hen zou het onmogelijk zijn dat Marokkaanse jongeren, zoals meermalen in Amsterdam, de Sinterklaas-intocht verstieren met hun gedrag. Wij bestaan echt niet, we zijn een samenraapsel van stammen.

In ons landje heerst een elite, zeg maar ‘übermenschen’, de Hollanders en die zien de rest van het land als noodzakelijk wingebied. De oude kern van onze samenleving is ondernemend, heeft handelsgeest en de potentie goed te boeren, te kweken en telen en stamt af van de oer-Friezen. Die oer-Friezen bewoonden de kusten van Noordwest-Europa tot aan Zuid-Spanje en beheerden en beheersten de riviermondingen van twaalf grote rivieren. Wat hen nog rest is West-Friesland in Noord-Holland, Friesland zelf en Ost-Friesland in de Duitse deelstaat Niedersachsen. Bijna alles hebben zij moeten prijsgeven. Taalgenoten wonen nu verdeeld over vier landen; Duitsland, Nederland, België en Frankrijk.

Hier is de Sinterklaas-viering nog het sterkst. Hoewel ook in andere delen van Europa (en ver daar buiten) het oeroude feest nog gevierd wordt. In de Vogezen in Frankrijk bijvoorbeeld, in Oostenrijk en zelfs in Iran en in een andere vorm ook bij de Hopi in Amerika. Niet alleen de Friezen moesten in de loop der eeuwen hun gebiedsdelen afstaan aan andere volken; ook de ‘Nederlanders’ hebben gebieden af moeten staan en de gezamenlijke inspanningen van de koninkrijken Engeland en Frankrijk hebben uiteindelijk de ‘zuidelijke’ Nederlanden afgeweekt van het ‘noordelijk’ deel. Dit om de macht van ons volk te breken. Daarom spreekt men nog Nederlands (en Fries) van Calais tot in Denemarken.

Van Wikipedia haalde ik het volgende tekstdeel:

Sinterklaas elders in Europa

‘Het sinterklaasfeest wordt in verschillende vormen in heel Europa gevierd van Frankrijk tot Bulgarije en van Italië tot Oekraïne. Maarten Luther schafte het sinterklaasfeest af in 1535; het Kerstkind wordt de brenger van geschenken. Toch bleef het gebruik bestaan. Ook werden de gebruiken rondom Sinterklaas meegenomen naar de Verenigde Staten, waar de naam in sommige gevallen verbasterde in Santa Claus (de kerstman). In het Noord-Franse Lotharingen wordt het sinterklaasfeest gevierd op 6 december. Sint-Nicolaas is de beschermheilige van deze streek. De hulp van Sinterklaas heet Père Fouettard (de zweepvader) en is een roodharige man met een woeste rode baard en een grote mantel met hoofdkap.

Père Fouettard heeft drie kinderen afgeslacht en Sinterklaas heeft deze kinderen weer tot leven gebracht, waarna Père Fouettard de hulp van Sinterklaas werd. Père Fouettard strafte stoute kinderen met de zweep (tegenwoordig geeft hij in dat geval een zweepje aan het kind). In het Duitstalige deel van Zwitserland heet Sinterklaas St. Nikolaus of Samichlaus of Santiglaus en zit hij op een ezel. De hulp heet Schmutzli. Er worden rijmpjes opgezegd in plaats van liedjes gezongen en hij komt niet uit Spanje, maar uit het bos. In Oostenrijk viert men het feest van Nicolo, z'n helpers heten krampussen en zien eruit als duivels. In Luxemburg komt Kleeschen of Zinniklos uit de hemel en bezoekt met zijn duistere gezel (Houseker of Hǒséker) het land.

De persoon die de Houseker speelt wordt uitgedost als een paard en meegevoerd aan een ketting. In andere gevallen rijdt hij op een paard of probeert als schimmelrijder te verschijnen. In weer een andere vorm is hij bekleed met stro en draagt de ketting zelf. In de Duitse stad Bremen vieren de kinderen op 6 december het feest van Sünnerklaas. Een Zwarte Piet is er niet bij. De kinderen lopen van winkel tot winkel, waarbij ze liedjes zingen en rijmpjes opzeggen. Daarvoor krijgen ze cadeautjes. Vroeger waren deze liedjes in het Nederduits, maar sinds de jaren '60 van de 20e eeuw verdween deze traditie en zongen ze voortaan in het Duits. Ook in het door Nederlandse emigranten gestichte stadje Friedrichstadt in Sleeswijk-Holstein...

werd tot in de 19e eeuw het sinterklaasfeest gevierd. Op de Duitse Waddeneilanden kende men tot in de 19e eeuw gemaskerde gestalten zoals op de Nederlandse Wadden, bijvoorbeeld het Hulken op het eiland Amrum en het Rummelpottlaufen op Sylt en Föhr, maar dan in de tijd rond kerst en Nieuwjaar. Op Wangerooge was Sunnerklaus een verklede en gemaskerde persoon, die kleine kinderen op kerstavond schrik aanjoeg; in het nabijgelegen Jeverland werd hij Knecht Ruprecht genoemd, elders ook wel Bullerklas. In Tsjechië verkleden kinderen zich in trio's als Sinterklaas, de duivel en een engel, en gaan ze op de avond van 5 december van deur tot deur om liedjes te zingen voor de bewoners. Hun beloning is snoepgoed.

De manier waarop Sinterklaas aankomt, verschilt in de verschillende landen. Maar het is bijna altijd in een of andere vorm van een processie van een heilige, zoals die bekend is uit het katholieke geloof. De oudste intocht per boot is die van Bari, die sinds 1087 jaarlijks plaatsvindt. In de Duitse gemeente Blomberg is Sinterklaas sinds 1965 al een begrip. Deze zogenaamde Blombergse Sinterklaas is overgewaaid uit Nederland. In de grensgebieden wordt op sommige plekken ook het sinterklaasfeest gevierd. Hoewel in de loop der eeuwen Nederlanders naar Zuid-Afrika zijn geëmigreerd, is het sinterklaasfeest er niet in de geschiedenis ingebed. Incidenteel wordt het wel gevierd, maar voor een duiding van het feest...

wordt naar de Nederlandse traditie gewezen. In Rusland werden alle vormen van religie tijdens het communistisch tijdperk onderdrukt. Zo verdween in de 20e eeuw ook Sinterklaas en werd vervangen door Ded Moroz (Grootvader Vorst). Ded Moroz komt niet langs op 5 of 6 december of met kerst, maar op oudjaarsdag. Nou dit is het voor deze week. Volgende week verder met dit oeroude feest, dat ons verbind met de schepper en Vader van alle mensen, maar dat zijn we vergeten. Nu ziet vrijwel iedereen het als een feest voor de kinderen, terwijl in de oudheid ook de volwassenen het feest vierden... niet zozeer met kadootjes maar met sexuele uitspattingen... en ook de data 5 december en 6 december zijn toevallig gekozen. Daarover meer de volgende keer...

Delen tekst zijn gehaald van Wikipedia, van internet (zie vermelding in het artikel zelf), uit de bijbel: Statenvertaling van het Nederlands Bijbelgenootschap Haarlem - 1987 (350 jaren Statenvertaling 1637-1987). Ik dank Carolus Verhulst; oprichter van Uitgeverij Mirananda te Wassenaar, voor het uitgeven van Sitchin's boek en voor zijn bijdrage als vertaler van de tekst, mijn ouders, mijn gidsen en onderzoekers en schrijvers als Immanuel Velikovsky, Erich von Däniken, Robert Charroux, Zecharia Sitchin, Alan Alford, Ernst Gideon, Iman wilkes, de schrijvers/samenstellers van het Oera Linda Boek en tal van andere pioniers zoals Jan van Gorp (Iohannes Goropius Becanus, geboren te Hilvarenbeek, 1518-1572), Simon Stevin van Bruggen (Brugge, 1548-1620), Berend Willem Hietbrink (Maastricht 1943-...), Hylke Welling (1933 - ...), Michel de Nostradame (St. Rémy, 1503-1566), Ansi mijn mentor en taalmeester en anderen die mij inspireerden.

Voor vragen en/of suggesties is Evert Jan te mailen op: evertjan(apestaart)niburu.co

EVERT JAN POORTERMAN/NIBURU.CO

 
Bezoek ook eens gezondheidswebwinkel Orjana.nl