Sponsors


Nieuwsbrief

Sponsors




Member of The Internet Defense League

Onderwerpen

 

 Open in nieuw venster

Promotie


 

Poll

Wist jij dat dikke bomen gekapt worden voor 5G?
Britse krant verdwijnt, lange geschiedenis van corruptie
Vrijdag, 08 juli 2011 15:54
PDF Afdrukken

De Britse krant News of the World wordt na 168 jaar opgeheven en aanstaande zondag verschijnt de laatste editie.

Mediamagnaat Rupert Murdoch is eigenaar van de zondagskrant, net als van vele andere Britse, Amerikaanse en Australische media. Een lange geschiedenis van corruptie komt aan het licht.

De zondagskrant kwam in opspraak omdat journalisten massaal voicemails van Britten hackten. Aanvankelijk leek het alleen te gaan om hooggeplaatste figuren als prins Charles. De journalisten deinsden er zelfs niet voor terug de berichten te wissen van een vermist meisje. Ook telefoons van gesneuvelde militairen zijn gekraakt.

In zijn droom om de gehele Britse media te domineren heeft Murdoch vele belangrijke Britse politici gecorrumpeerd. De politie doet momenteel onderzoek naar zijn media-imperium.

Het wordt nu duidelijk hoe Murdoch invloed uitoefent op politici om zich te mengen in de uitvoering van het Britse beleid. Hij is eigenaar van de Britse kranten The Sun, The News of the World, The Times en The Sunday Times. De kranten steunden altijd de winnaars van verkiezingen.

De reputatie van de huidige premier van Groot-Brittannië David Cameron, een goede vriend van Murdoch, staat op het spel nu de omvang van het schandaal duidelijk begint te worden.

Privéjet

In 2008 bevestigde de toenmalige leider van de Conservatieven David Cameron drie vluchten om privé-gesprekken te voeren met Murdoch op diens jacht, de Rosehearty. Cameron accepteerde tevens een privéjet van Murdoch’s schoonzoon, Matthew Freud. Tot nu toe heeft Cameron nog niets losgelaten over zijn gesprekken met het media-imperium.

Andere gasten bij de gesprekken waren voormalig handelscommissaris van de EU Peter Mandelson, de Russische oligarch Olega Deripaska en de voorzitter van mediaconglomeraat NBC Universal Ben Silverman. Reizen met de privéjet kost ongeveer £30.000.

In 2009 tekende Cameron een contract met ’s lands grootste mediabedrijf. Politieke steun zou worden verleend wanneer de Conservatieve Partij zou winnen.

Thatcher

In de tachtiger jaren smeedde Murdoch een alliantie met Margaret Thatcher waarna zijn krant The Sun de conservatieve politicus John Major in 1992 onverwachts het presidentschap bezorgde.

In 1997, 2001 en 2005 begonnen Murdoch’s kranten The Sun en The Times Tony Blair te steunen. In 2003 waarschuwde hij Blair dat hij de Labour Partij niet langer kon steunen omdat Blair tegen de voorgestelde Europese grondwet was. Murdoch begon daarop de nieuwe conservatieve leider Michael Howard te bezoeken.

Murdoch’s loopjongen Tory Jeremy Hunt is momenteel staatssecretaris van Cultuur in het kabinet Cameron. “We moeten erkennen dat Murdoch meer heeft gedaan om variatie en keuze in het Britse tv-aanbod te creëren dan ieder ander persoon,” zei Hunt expliciet.

De medewerkers van News of the World beweren dat Murdoch de krant heeft opgeofferd om de overname van British Sky Broadcasting (BskyB) zeker te stellen.

Bron: Presstv.ir

Lees ook:

Murdoch’s Hackers National Security Threat
Propaganda, The News, What People Believe & Why

Verwant artikel: Hoe de media de bevolking misleiden over buitenaards contact



Bezoek ook eens gezondheidswebwinkel Orjana.nl