Anunnaki, onze Goden – deel 232 – Blijven draaien...

Dit is een reeks artikelen waarin Evert Jan Poorterman ons meeneemt op een fascinerende ontdekkingsreis.

Over de komst van een ster en vooral zijn bewoners die al sinds 445.000 jaren álles, maar dan ook écht alles op onze planeet bepalen.




Blijven draaien...

Deze week weer een zijwaartse stap en zelfs een stap terug in de tijd. Ik las hier op de website een artikel van de redactie en dacht meteen dat wil ik graag verhelderen. Dus besloot in de redactie te schrijven. Het gaat om het artikel; ‘TU Eindhoven neemt alleen nog wetenschappers aan die beschikken over een vagina’. Het artikel is van vrijdag 21 juni 2019 en daarin kwam ik de volgende zin tegen; ‘De werkelijke occulte betekenis van revolutie is het vervangen van God door Lucifer, waarbij de werkelijkheid wordt verdraaid’. Dat schijnt een truc te zijn van de machthebbers en de uitvoerenden. Iets dat we ook kennen van onze president Mark Rutte en vrijwel alle bovendrijvende dro... trollen wereldwijd die louter en alleen hun opdrachten moeten uitvoeren!

‘Veel beloven en weinig geven, doet gekken in vreugde leven’... ‘Gekken en dwazen schrijven hun naam op deuren en glazen’... die hoort der niet bij maar past zo mooi bij die ander. Ik ben gek op series, op clusters, verzamelingen, al dan niet gesorteerd op titel, kleur, plaats van herkomst, land, taal en wat dies meer zij. Het is een rudimentair element uit de tijd dat ik nog gewoon ‘verzamelwoede’ had, zeg maar een soort van claustrofobische tic, een dwangneurotische obsessie. Voorbeeld: ik had alle kleine blikjes van Bonduelle op voorraad. Alleen de groenten dan... Twee bij twee en als ik een blikje aanbrak, kocht ik de volgende dag meteen het ontbrekende blikje der bij... als noodzakelijke aanvulling. Dat ging jaren goed totdat...

U vraagt en wij draaien!

Het reclamebureau van Bonduelle meende dat nieuwe vormgeving het merk goed zou doen. Ze ontwierpen een ander smoel voor de groenten in blik. Ik schrok me rot! Dat ene nieuwe blikje tussen al die oude blikjes... dat kon echt niet! Dus besloot ik in een ‘splitsecond’ om het maar eens in goed Nederlands te zeggen... de hele serie blikjes te vervangen door de nieuwe serie. Zo gezegd en zo gedaan; gevolg was dat ik anderhalve week al die overbodige blikjes moest leeg lepelen. Dat is me ook nog overkomen toen Silvo nieuwe flesjes bedacht voor haar keukenkruiden. Niet dat leeglepelen, maar het vervangen. Alle oude potjes werden systematisch geleegd en ik maakte ter plekke hele nieuwe kruidenmixen voor soepen, nasigerechten, braadvlees en groenten om...

maar niets weg te hoeven gooien uiteraard in allemaal de zelfde lege mosterdpotjes waar ik ook hele dozen van vol heb! Waarom vertel ik dit? Dat is omdat de redactie vindt dat ik eigenlijk iets te veel afbeeldingen heb gebruikt in mijn laatste aflevering. Ik heb beloofd te zullen afkicken (mijn handen jeuken want ik had hier graag de hele huidige serie van Bonduelle afgebeeld) en tekst en beeld te zullen beperken tot het hoogst noodzakelijke. Toen ik al die leuke afbeeldingen zag van de maquette van oude Zutfen/Suytfenne besloot ik die te plaatsen. Het doet denken aan een stripverhaal! Voor de volledigheid wil ik melden dat de stad Zutfen rond 1855 even groot was als de steden Deventer en Amersfoort in oppervlakte maar dichter bebouwd was en...

Ik geef der maar een draai aan...

met de imposante vestingwerken dan toch de grootste is op de kaarten van; Grote Historische Atlas van Nederland (schaal 1:50.000) – deel 3 Oost-Nederland tussen 1830 en 1855. Uitgegeven door Wolters-Noordhoff in 1990. De kaarten van Zutfen zijn ergens tussen 1844 en 1848 getekend. Zutfen is dan nog groter dan Kampen, Zwolle, Arnhem, Doeseborgh (toen nog drie keer Doetinchem, nu is Doetinchem ruim vier keer Doesburg), Gorinchem (niet zo heel veel kleiner dan Zutfen, Deventer en Amersfoort), Zaltbommel (dan nog iets groter dan Tiel, nu is Tiel ruim vier keer groter) en Nijmegen! Amsterdam is dan al zeven keer Zutfen en ook Utrecht, Den Haag en Rotterdam zullen veel groter zijn geweest. En Groningen, Haarlem, Delft en Leiden en Dordrecht wellicht ook...

en Maastricht. Oh wat had ik graag al die kaarten afgebeeld. Jullie begrijpen dat ik een atlassen/kaartengek ben (heb wel dertig atlassen in allerlei soorten en maten en een veelvoud aan wegenkaarten, stadsplannen enzovoorts...); in het verleden verzamelde ik vellen waarin sinaasappels en mandarijnen in verpakt waren, sigarenbandjes, Rizla albums (albums met vissen en vogels), munten, vulpennen en inktpotjes (en nog – ook schrijfwaren en kantoorbenodigdheden), fototoestellen/camera’s (heb der wel twintig gehad, nu nog zes), vogelveren, speldjes, sleutelhangers, geweien/hoorns, Charley Brown boekjes, stripalbums, vellen papier en vellen plastic, zaklampen, zakmessen, bierviltjes en vooral doppen van bierflesjes (en heel vroeger van de koffiemelkflesjes uit de jaren ‘60...

daar waren allemaal automerken op afgebeeld), lege bierblikken en ook pijpen en als ik vroeger gekleurde snoepjes kreeg, sorteerde ik die op kleur en in groepjes op aantal en de rest at ik meteen op. De serie bleef zo lang als mogelijk in tact. Oh ja en dan het beroemde Roodenburg servies (daar moet echt een plaatje bij!), dat beter bekend is als het ‘Amsterdamse Grachtenservies’. Dat werd in 1962 geïntroduceerd door Nutricia. Eerst kwamen de bekers (zonder oor) en toen de rest van het servies. Alles van kwaliteit en gemaakt bij Villeroy & Boch. Ik had al tekeningen van Roodenburg, en wat afbeeldingen van etsen op kalenders en daar moest gewoon dat servies bij. Omdat er verschillende series zijn, is het een bijna onwarbare wereld voor mij.

Amsterdamse Grachten Servies

In 1962 kwam de marketingafdeling van Nutricia op het idee om haar koffiemelk met koffiekommetjes te promoten. Op de roomwitte kommetjes werden de Amsterdamse grachtenwanden afgebeeld, getekend door Hendrikus Elias Roodenburg (1895-1987, beroemd etser en tekenaar/schilder. Ik heb ook vijf prachtige potloodtekeningen van hem!). Er verschenen zes kommetjes met huizen van de Brouwersgracht, Singel, Kloveniersburgwal, Heren-, Keizers- en Prinsengracht. De kommetjes konden bij elkaar gespaard worden en dat was een doorslaand succes. In vier jaar tijd werden bijna twee miljoen kommetjes gemaakt. In 1964 werd de actie vervolgd met een compleet koffie- en ontbijtservies, bestaande uit ontbijtborden, diepe borden, serveerschaaltjes, kopjes met schotel en de eierdoppen. Hoogtepunt van het servies vormt de koffiepot met de Westertoren aan de ene en de Montelbaantoren aan de andere zijde.

xxx

Compleet servies van Nutricia; alles van zes, alleen van de diepe borden maar vier! 

Ik heb vast en zeker meer verzameld... o ja! stenen, stripboeken (nog steeds) en boeken... en singles enelpees! Elke serie moet compleet zijn als dat kan. Omdat ik dat gelijktijdig zo veel verzamelde danwel spaarde is er geen grote verzameling van een item geweest. Ik was een echte grazer en mijn verdeeldheid in sparen komt door mijn naam. Ik ben een Evert, een E VE ER TE> en dat betekent; ‘lichaam/huis-veel-waardevolle-thema’, ofwel ik ben in veel geïnteresseerd en dus draai ik als een weerhaan op een kerktoren linksom, rechtsom en weer naar het oosten, dan naar het westen, het noorden of het zuiden. Daar heb ik zelf veel last van gehad. Mijn dwangneurose is goeddeels weg... maar ik heb nog genoeg tics over hoor! 

Geachte redactie,

Blijven draaien dus?! Dan is GOD slecht en is LUCIFER goed! Althans voor wat het waard is. De machthebbers zitten zelf ook op een dwaalspoor omdat Lucifer altijd en eeuwig wordt gezien als één en de zelfde kracht als Satan en Duivel. Voor de duidelijkheid: Ons woord GOD stamt van het Soemerische begrip GUD. Dat is één van de vele vele namen voor de tweede ster. Die wordt ook GUD genoemd omdat de ster bij binnenkomst van ons zonnestelsel de kenmerken krijgt van een ‘wilde stier’ en lijkt op een ‘losgeslagen stier’, veroorzaakt door de gravitatiekrachten en daardoor lijkt op een ‘aanstormende stier’.

GUD is een bruinrode dwergster en ongeveer half zo groot als de hoofdster de Zon! De kleine dwergster kennen ze drie zonnestelsels verderop niet eens; het is een regionaal fenomeen. Die kleine bruinrode ster kennen we (ik als ontdekker van de oertaal Kwando) ook als SATAN en DUVEL. Zo zijn God-Duivel-Satan dus woorden voor één en het zelfde fenomeen. LUCIFER echter is de naam van het afgeslagen deel van de planeet Tiamat. Het deel dat werd weg geketst naar ‘aarde’, een baan tussen de planeten Venus en Mars!

In de Soemerische verzen staat heel duidelijk dat de binnenvallende ster GUD/JEZUS Tiamat van de troon stoot! Het is dus niet andersom; dat LUCIFER GOD van de troon stootte... Ook dat is gecorrumpeerd en omgedraaid. Het is dus net als in het begin: GUD versus TIAMAT en nu dus GOD tegen LUCIFER! Het is de ‘hemelstrijd’, de binnenkomst van de jonge nog vuur brakende ster, die zich als een ‘kamikaze-piloot’ stortte op de planeet Tiamat en deze doodde en doormidden sloeg. Dàt is de essentie van het ware verhaal.

Dus GOD is slecht en LUCIFER is goed! Dàt is de essentie van het ware verhaal! In India is SHIVA (GUD/GOD) de verwoester... en de schepper, neemt leven en verwekt leven. SA TA AN> = ‘zie-verheven-hemel’, ofwel ‘zie de verhevene in de Hemel’... en dat is GOD. NA AT AS< = ‘vormen-oud/vader-middelpunt’, de Hemel werd door de Vader in het midden van ons zonnestelsel gevormd. DU VE EL/LE> = ‘gaan-veel-elastisch’ en ‘gaan-veel-leven’, ofwel de ster GOD komt met veel ‘leven’, met veel lawaai en zijn baan is langgerekt (elastisch)...

ofwel ovaal of elliptisch! EL/LE VU UD< = vult zich tijdens zijn lange baan door de ruimte ‘elliptisch/leven-vullen-uitdraven’, ofwel de oude ster vult zich tijdens zijn lange baan door de ruimte met ruimtemateriaal en dat toont hij (draaft uit, loopt de catwalk op, toont zich) tijdens zijn terugkomst. De meegevoerde gassen en ruimterotzooi zal in het licht en de warmte van de Zon opgloeien als het noorderlicht en een sterke ioniserende groenblauwe of blauwgroen gloed verspreiden (wordt misschien wel zijn halo/aura/aureool)...

xxx

Zijn de kleuren blauwgroen/groenblauw en adobe/roestrood de kleuren van Kachina?! Blue and Red Kachina?!

xxx


xxx


xxx

Hopi vrouwen eren de Stierster met hun bijzondere haardracht! Doet prinses Leia (uit de SF-serie StarWars) dat ook?! 

en daarna zien we zijn ware hoedanigheid; een roodgloeiend kooltje! De Hopi zeggen ook dat Kachina twee gezichten toont; eerst zijn blauwe, dan zijn rode! Dan werpt Kachina zijn blauwe masker af en toont zijn rode! Daarom ook kozen de Hopi voor de combinatie zilver/turkoois omdat het de scheppende kracht van de Kosmos vertegenwoordig... en dat Turkoois staat voor het blauwgroene/groenblauwe licht van de ioniserende gassen... elementen met scheppend vermogen, want heel jonge sterren hebben het zelfde licht... het licht van de ‘schepping’.

De volgende keer

Meer de volgende keer... met een vervolg op deze aflevering en wel over de komst van GOD/Jezus in ons zonnestelsel. Naar het onderzoek van Zecharia Sitchin en naar vertalingen van anderen die het ‘scheppingsverhaal’ bestudeerden. Die gebruiken andere termen dan Sitchin en daarom maak ik de vertaalslag. Daaruit wordt duidelijk dat Zecharia Sitchin wel degelijk oude talen als oud-Hebreeuws, Aramees wellicht en zeker ook de teksten in het spijkerschrift kon vertalen. Wat de wetenschappers, de Assyriologen of Soemeriologen niet zagen en hij wel wordt duidelijk. In de oude traditie en beleving was de ‘godenstrijd in de hemel’ gewoon een sprookjesachtige vertelling, totdat Sitchin het omzette in de ontstaansgeschiedenis van ons zonnestelsel!

Evert Jan Poorterman 

Delen tekst zijn overgenomen uit de Statenvertaling van het Nederlands Bijbelgenootschap Haarlem - 1987 (350 jaren Statenvertaling 1637-1987). Ik dank Carolus Verhulst; oprichter van Uitgeverij Mirananda te Wassenaar, voor het uitgeven van Sitchin's boek en voor zijn bijdrage als vertaler van de tekst, mijn ouders, mijn gidsen en onderzoekers en schrijvers als Immanuel Velikovsky, Erich von Däniken, Robert Charroux, Zecharia Sitchin, Alan Alford, Ernst Gideon, Iman Wilkes, de schrijvers danwel samenstellers van het Oera Linda Boek en tal van andere pioniers zoals Jan van Gorp (Iohannes Goropius Becanus, geboren te Hilvarenbeek, 1518-1572), Simon Stevin van Bruggen (Brugge, 1548-1620), Berend Willem Hietbrink (Maastricht 1943-...), Hylke Welling (1933 - ...), Michel de Nostradame (St. Rémy, 1503-1566), Pieter van der Meer en Alex Onbekend en Ansi mijn mentor en taalmeester en anderen die mij inspireerden...

Voor vragen en/of suggesties kun je Evert Jan rechtstreeks mailen op evertjan(apestaart)niburu.co

EVERT JAN POORTERMAN/NIBURU.CO

Bezoek ook eens gezondheidswebwinkel Orjana.nl