rsz 1niburu corry de jong Tot een paar jaar geleden had bijna niemand er nog van gehoord.

Is het niet gek dat je hebt leren vertrouwen op iedereen behalve jezelf?




Tot een paar jaar geleden had bijna niemand er nog van gehoord. Ik ook niet. Per toeval stuitte ik op de eeuwenoude wijsheid dat we met onze gedachten onze realiteit creëren, in de volksmond manifesteren. Had ik er al die jaren overheen gelezen? Deze kennis is niet nieuw. Het is eeuwenoud.

Waar je 20 jaar geleden nog een vreemde eend in de bijt was wanneer je je bezighield met spiritualiteit, houden vandaag de dag steeds meer mensen zich bezig met spirituele ontwikkeling. Mensen worden wakker. De zelfhulpindustrie wordt groter. Dat is niet voor niks. Er is een beweging gaande. Een beweging naar de nieuwe tijd.

Mensen willen geen symptoombestrijding meer. Onze huidige systemen schieten tekort, en Big Farma verdient miljoenen aan mensen die niet zelf nadenken. Mensen die dat wel doen worden neergezet als wappies of daar heb je weer zo’n zweefteef. Gelukkig zijn er steeds meer mensen die op zoek gaan naar hun eigen waarheid. Ook Niburu helpt het bewustzijn te vergroten. Hoe bewuster je bent, des te beter je in staat zult zijn om keuzes te maken die jou dienen.

Het is wat we massaal zijn vergeten, onze eigen waarheid.
Het ontdekken van jouw waarheid is waar het uiteindelijk om gaat.

Waarschijnlijk is je in je leven precies het tegenovergestelde verteld. Je hele leven werd je verteld vooral niet je eigen gevoel te volgen. Je diende te luisteren, naar je ouders, leerkrachten, de maatschappij, de regering. Naar iedereen, behalve de belangrijkste persoon: jezelf. Je leerde dat een ander om één of andere onverklaarbare reden beter weet wat goed voor je is dan jijzelf. Hierdoor leerde je dat andere mensen wel te vertrouwen waren, maar jijzelf niet. Dat is de illusie. Je leerde dat jij niet op jezelf kon vertrouwen. Je leerde dat wat een ander denkt, belangrijker is dan wat jij denkt. Continu ontving je hierdoor onbewust dan wel bewust de boodschap: jij bent niet te vertrouwen. Het doet je zelf-vertrouwen en zelfbeeld teniet. Want zelfvertrouwen ontstaat wanneer jij je eigen keuzes maakt en jouw pad en intuïtie durft te volgen. Alleen daar heb je nooit de mogelijkheid tot gekregen. Want, jij diende te luisteren naar wat iemand anders dacht wat goed voor je was. Ook al was dat misschien met de beste bedoelingen.

De leugen waarin je bent gaan geloven, dat andere mensen weten wat het beste voor je is, begint in de loop der jaren steeds meer te schuren. Ook al mag je nu zelf je eigen keuzes en beslissingen maken als volwassene, in je hoofd blijft zich afspelen wat andere mensen denken. Wanneer je eindelijk een studie hebt afgerond, een baan in loondienst hebt en je het volgens die anderen waar je al die tijd op hebt vertrouwd het “hebt gemaakt en je leven op de rit hebt” kom je er achter dat die anderen die je je hele leven hebt geloofd het al die tijd faliekant mis hadden. Dit is niet het leven waar je voor hebt gekozen. Je dromen opgegeven als je überhaupt al wist wat die waren. Mogelijk zei je lichaam al veel langer nee, en kreeg je onderweg, zoals veel mensen, te maken met onverklaarbare lichamelijke klachten. Onverklaarbaar: want je doet alles toch goed? Maar het zat nooit goed. Want je gevoel was je allang vergeten. Je intuïtie en je lijf schreeuwden al die tijd iets anders. Maar jij wilde niet luisteren.

Je lichaam spreekt boekdelen wanneer je iemand anders waarheid leeft en niet die van jezelf. Ook al kun jij jouw waarheid vergeten, jouw lichaam kan dat niet en zal je uiteindelijk altijd terug roepen naar de diepste waarheid in jou. Als het nodig is, met een burn-out of iets anders waardoor je wakker wordt en jezelf ont-wikkelt.

Wanneer je jouw waarheid herinnert, zie je hoe de meeste mensen in de illusie leven omdat je ziet hoe jij het altijd hebt geleefd. Je ziet hoe jij je hebt gedragen naar wat andere mensen dachten wat goed voor je was, in plaats van dat je luisterde naar jezelf. Wanneer je zelf leert nadenken ben je in no-time de zweefteef van je vriendinnenclub of de wappie van de buurt.

Terwijl het toch andersom zou moeten zijn?

Zou het niet gek moeten zijn dat dat we massaal kinderen vaccineren, ultrabewerkt voedsel de norm is, onszelf vastzetten in een 9-5 baan zonder vervulling, en liever een pil nemen dan de oorzaak wegnemen en het zelfhelend vermogen van ons lichaam aanboren?

Is het niet gek dat je hebt leren te vertrouwen op iedereen behalve jezelf?

Misschien is het nog niet eens zo gek om een zweefteef of wappie te zijn.

Jij weet wat goed is voor jou. Laat je niet afleiden, gek maken, door wat andere mensen denken. Durf te vertrouwen op je eigen gevoel en intuïtie. Dan zit je wel goed.

Ik wens je een mooie dag,

Corry

Dit stuk is geschreven door Corry de Jong, coach, psycholoog MSc & healer.

Als je wilt reageren of meer wilt weten over Corry de Jong, kan dat  via haar website. (Voor reageren naar beneden scrollen).