Zoals ook bleek uit eerdere artikelen zal de planeet Nibiru waarschijnlijk voor het eerst goed zichtbaar worden vanaf het zuidelijk halfrond.

Is het dan toeval wanneer NASA ineens met spoed een vliegend observatorium met een infrarode telescoop in Nieuw Zeeland stationeert?



Update: 28 juli 2013 In het originele artikel hieronder hebben wij de volgende afbeelding toegeschreven aan Dr. Harrington.


zich 2

Nu ontvingen wij van een lezer (dank!) een e-mail waarin het volgende staat:

“Misschien is dr. Robert Harrington wel de tekenaar, maar deze schetsweergave van ons zonnestelsel met planeet (ster) Nibiru/Mardoek, stamt uit Zecharia Sitchin's eerste boek; 'The Twelfth Planet' uit 1976”.

De tekening is afkomstig uit deze video en omdat Harrington aan het uitleggen is hoe hij denkt dat de omloopbaan van Nibiru en dan het bovenstaande beeld verschijnt, dachten wij dat dit de omloopbaan van Harrington was.

Nu we echter de video nogmaals goed hebben bekeken zegt Harrington tegen Sitchin inderdaad “your orbit”, waarmee dan inderdaad deze tekening van Sitchin zou zijn.

Echter, de volgende tekening is wel van Dr. Harrington:


zich 1

Zoals goed te zien is lijken beiden erg veel op elkaar. De tipgever heeft helemaal gelijk, we hadden dat niet helemaal juist vermeld.

Voor de volledigheid; Dr. Robert Harrington was formeel in dienst bij de USNO, US Naval Observatory en niet bij NASA. Hoewel beide organisaties op veel gebieden nauw met elkaar samenwerken en beide Amerikaanse overheidsinstanties zijn, is er uiteraard wel een verschil.

De kern van het verhaal is nog steeds dat een vooraanstaand astronoom en een historicus onafhankelijk van elkaar via verschillende wegen tot dezelfde conclusie komen.

Er mogen dan wat verschillen zijn over de exacte omloopbaan, maar in grote lijnen zeggen beiden precies hetzelfde. Ook over het gebied waar Nibiru zich dan zou bevinden zijn beiden het wel ongeveer met elkaar eens en dat is het gebied in de ruimte dat het best te zien is op het zuidelijk halfrond.

Het is tevens het gebied waar in het verleden talloze NASA missies onderzoek hebben gedaan, zoals de Pioneer 10 en 11 en de Voyager 1 en 2.

Feit is en blijft dat in het begin van de jaren negentig onverklaarbare verstoringen werden waargenomen bij de planeten aan de buitenkant van ons zonnenstelsel. In maart 1992 gaf NASA een persconferentie, waarin ze het volgende zeiden:


zich 3

Zijn na verstoringen destijds aan de rand van ons zonnenstelsel nu de planeten aan de binnenkant aan de beurt? Is dit een verklaring voor de heftige aardveranderingen?

Kan dit misschien ook het volgende verklaren wat een lezer ons mailde?

Voor de duidelijkheid: het is een waarneming en een constatering van een lezer en wij hebben op dit moment nog geen idee of dit ook werkelijk zo is:

“Beste niburu,

Zoals ik weet draait de maan niet en het aangezicht ook niet, nu zag ik vanmorgen de maan en dacht ik herken het huilende mannetje niet meer, door er normaal naar te kijken, en deed mijn hoofd extra draaien en zag hem weer, terwijl je hem normaal al ziet als je waterpas kijkt.

Had het gelijk opgezocht en het klopte dat hij een graad of 20 gedraaid was, direct na zes uur begonnen ze hem direct te maskeren tot maan ondergang. Ik hoop dat jullie het er uit kunnen halen en vergelijken, mijn camera is een HTC one X dus slechte zoom optie.

Origineel artikel: 25 juli 2013

We gaan nog even terug naar de jaren negentig van de vorige eeuw:

Destijds waren NASA astronomen er zo van overtuigd dat deze planeet bestond dat ze op een zeker moment zeiden, “Het enige wat we nog moeten doen, is het een naam geven”. De toenmalige hoofdastronoom Dr. Robert Harrington was eveneens overtuigd van het bestaan en de volgende tekening met de ecliptische omloopbaan van Nibiru is dan ook door hem gemaakt in 1990.


har 1

Ook verschenen er in die periode regelmatig artikelen in kranten over de onbekende planeet. Dan, ineens gebeuren er merkwaardige dingen.

In 1991 vertrok Harrington voor NASA met een telescoop naar Nieuw Zeeland om van daaruit de naderende planeet Nibiru vast te leggen. Hij verbleef daar in totaal bijna twee jaar en alles wat hij aan beeldmateriaal produceerde werd doorgestuurd naar Washington. Volgens mensen die hem kenden stond Harrington in januari 1993 op het punt wereldkundig te maken wat hij had ontdekt.

Echter, hoewel Harrington tot dan toe niets gemankeerd had, werd bij hem een zeldzame vorm van slokdarmkanker geconstateerd en was hij vreemd genoeg binnen enkele dagen dood. Wat zijn de kansen dat een gezonde man die in Nieuw Zeeland fysiek vrij zwaar werk verrichtte, binnen enkele dagen overlijdt aan kanker? De vrouw van Harrington, Betty, is er heilig van overtuigd dat haar man werd vermoord. Direct na de dood van Harrington werd de telescoop snel weggehaald of zoals een collega het omschreef, "almost before he was cold". 


Nu ontvingen wij een lezer (dank!) het volgende bericht:

“Ik volg al sinds 2008 al het nieuws over niburu/planetX. Gister hoorde ik op de John Moore show dat het infrarood observatorium/Nasa met spoed een geheel met infrarood telescopen en electronica omgebouwde boeing 747 onderzoek gaat doen in de stratosfeer boven het zuidelijk halfrond, ze verwachten een close passage of the tenth planet”.

Als we dan op de NASA website kijken, dan klopt dit helemaal. In een op 18 juli vrijgegeven bericht wordt bevestigd dat een als een vliegend observatorium omgebouwde Boeing 747 SP inderdaad een tiental vluchten zal uitvoeren vanuit Christchurch in Nieuw Zeeland.

De naam van dit toestel is SOFIA hetgeen betekent “Stratospheric Observatory for Infrared Astronomy”.


sofia

Toen de oorspronkelijke persconferentie van NASA werd gegeven in 1983 met de mededeling dat er een onbekende planeet was ontdekt, gebruikmakend van een infrarode IRAS telescoop. Ook SOFIA beschikt hierover.

Het zal waarschijnlijk wel een bizar toeval zijn dat op de pagina van de NASA website waar dit bekend wordt gemaakt, twee namen staan van NASA medewerkers. Eén van die twee namen is ene Harrington. De reden die NASA geeft voor deze vluchten met een infrarode telescoop is omdat sommige hemellichamen beter vanaf het zuidelijk halfrond zijn te zien dan het noordelijk halfrond. De reden dat men een infrarood telescoop gebruikt, “Volgens de Wet van Planck stralen koude hemellichamen zoals bijvoorbeeld bruine dwergen of protosterren die diep in een moleculaire wolk liggen de meeste energie uit in het infrarood”.

In de radiouitzending van John Moore waar onze lezer aan refereert, spreekt hij in de eerste paar minuten van de uitzending over een betrouwbaar contact van hem die zeer goed is ingeburgerd in de hoogste Amerikaanse kringen en die hem vertelde dat zij gewaarschuwd was om op dit soort dingen te letten.