Alle politici zijn druk bezig met hun verkiezingsprogramma's en zijn allang weer vergeten wat er allemaal fout is gegaan.Rob Jetten zegt weer te willen samenwerken in plaats van elkaar permanent in de haren te vliegen en heeft daarvoor een niet alledaagse oplossing bedacht.
Rob Jetten, fractievoorzitter van D66 en fervent Feyenoord-supporter, heeft in een recent interview met Voetbalzone aangegeven dat hij de selectie van de voetbalclub Telstar graag wil uitnodigen voor een bezoek aan de Tweede Kamer.
Hij was onder de indruk van de manier waarop de club uit Velsen met een klein budget en beperkte middelen grote prestaties levert, en hoe de spelers en staf daarbinnen samenwerken.
Jetten, die eerder in een tv-programma met Telstar in gesprek kwam, ziet dit als een voorbeeld voor de huidige politieke situatie in Den Haag.
Hij stelde: "Ik zou graag een heel team uit willen nodigen voor een bezoek en dat is Telstar. Ik heb laatst met hen in een tv-programma gezeten en ik was zo onder de indruk van hoe zij met een kleine club en een heel klein budget door hele grootse dingen kunnen doen."
Volgens hem kan Telstar de politici leren hoe je beter kunt samenwerken, in tegenstelling tot de huidige verdeeldheid in de landelijke politiek.
En dat kunnen ze zeker, gezien ook de manier waarop ze vorige week de landskampioen niet alleen in eigen huis wisten te verslaan, maar dat met een veredelde KKD selectie die in totaal slechts een fractie waard is van één enkele PSV speler.


