Britse Conservatieve Partij gefinancierd door Murdoch

Critici dringen er bij de Britse verkiezingscommissie op aan om te onderzoeken of het mediabedrijf van Rupert Murdoch de Conservatieve Partij heeft gefinancierd toen David Cameron oppositieleider was.

Rapporten onthullen dat Andy Coulsen, oud-redacteur van News of the World, een bedrag van honderdduizenden pond kreeg toegeschoven toen hij in juli 2007 voor de partij ging werken.

Labour-parlementslid Tom Watson heeft opgeroepen meer onderzoek te doen naar de grote sommen geld die Coulson ontving van Murdoch’s News International, de Britse divisie van News Corporation.

Coulson nam in 2007 ontslag als redacteur van News of the World, juist nadat Clive Goodman, verslaggever Koninklijk Huis, en Glen Mulcaire, de privédetective, werden opgesloten voor het afluisteren van telefoons.

Hij werd in mei 2007 benoemd tot directeur communicatie van de Conservatieve Partij, maar inmiddels is onthuld dat hij tot het einde van 2007 grote sommen geld heeft ontvangen.

Een woordvoerster van de Conservatieve Partij zei dat partijfunctionarissen geen weet hebben van wat er speelde. De nieuwe ontdekking zet vraagtekens bij de beslissing van de Britse premier David Cameron om Andy Coulson te benoemen alsmede zijn relaties met de mediamagnaat.

Volgens de rapporten heeft David Cameron 26 ontmoetingen gehad met bestuursleden van News Corporation sinds de huidige coalitie werd gevormd. De Britse kanselier George Osborne was 16 keer aanwezig bij overleg tussen directieleden van het bedrijf van Rupert Murdoch.

Bron: Presstv.ir

Gerelateerd:

Bezoek ook eens gezondheidswebwinkel Orjana.nl